Miedzynarodowy projekt
I*Teach Innovative Teacher
I*Teach Innovative Teacher
Projekt jest realizowany w ramach programu Leonardo da Vinci. Prace nad opracowaniem metodologii rozpoczęły sie w 2005 roku, aktywnie uczestniczą w nim zespoły z 7 krajów: Bułgarii, Litwy, Holandii, Niemiec, Polski, Rumunii, Włoch.
Podstawowe założenia metodyczne projektu określają wykorzystanie technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ang. Information and Communication Technologies, ICT) w procesie dydaktycznym.
Technologie informacyjne i komunikacyjne silnie stymulują wzrost gospodarczy i zatrudnienie w krajach Unii Europejskiej. W obecnej dobie najistotniejsze jest wykształcenie społeczeństwa „kompletnego informacyjnie”, który będzie mógł zrozumieć i odnaleźć się w nowoczesnych zawodach opartych na edukacji ustawicznej, e-learningu zawodowym. Współczesny nauczyciel bowiem nie jest najlepszym zasobnikiem wiedzy. We współczesnym, a zarazem innowacyjnym modelu kształcenia, Internet może stanowić bardzo efektywne narzędzie edukacyjne, źródło informacji, miejsce wymiany doświadczeń i pomysłów, jak również konfrontacji i twórczej pracy [por. Giernatowska 2005, 2006 a, b].
W dobie społeczeństwa informacyjnego uruchomienie platformy edukacyjnej I*Teach stanowi ciekawa propozycje dla podnoszenia jakości nauczania z wykorzystaniem nowoczesnych metod i narzędzi. Projekt I*Teach Innovative Teacher stanowi bardzo ciekawą metodyczną propozycję dla wszystkich nauczycieli, którzy wykorzystują bądź chcieliby wykorzystywać narzędzia ICT w procesie dydaktycznym.
Link do pełnego artykułu: http://www.ap.krakow.pl/ptn/ref2007/Giernato.pdf
Podstawowe założenia metodyczne projektu określają wykorzystanie technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ang. Information and Communication Technologies, ICT) w procesie dydaktycznym.
Technologie informacyjne i komunikacyjne silnie stymulują wzrost gospodarczy i zatrudnienie w krajach Unii Europejskiej. W obecnej dobie najistotniejsze jest wykształcenie społeczeństwa „kompletnego informacyjnie”, który będzie mógł zrozumieć i odnaleźć się w nowoczesnych zawodach opartych na edukacji ustawicznej, e-learningu zawodowym. Współczesny nauczyciel bowiem nie jest najlepszym zasobnikiem wiedzy. We współczesnym, a zarazem innowacyjnym modelu kształcenia, Internet może stanowić bardzo efektywne narzędzie edukacyjne, źródło informacji, miejsce wymiany doświadczeń i pomysłów, jak również konfrontacji i twórczej pracy [por. Giernatowska 2005, 2006 a, b].
W dobie społeczeństwa informacyjnego uruchomienie platformy edukacyjnej I*Teach stanowi ciekawa propozycje dla podnoszenia jakości nauczania z wykorzystaniem nowoczesnych metod i narzędzi. Projekt I*Teach Innovative Teacher stanowi bardzo ciekawą metodyczną propozycję dla wszystkich nauczycieli, którzy wykorzystują bądź chcieliby wykorzystywać narzędzia ICT w procesie dydaktycznym.
Link do pełnego artykułu: http://www.ap.krakow.pl/ptn/ref2007/Giernato.pdf
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz